سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من کیستم؟
نظرات ()

در قران کریم خداوند، بعضی از انسان ها را در جهنم جاودانه می داند «اولئک اصحاب النار هم فیها خالدون». امیرالمؤمنین در روایاتی
می فرمایند : یک گناهتان صد سال معطلی دارد.
فرمول ریاضی و ساختار ریاضی انسان چیست که با یک گناه در 40 سال عمر و زندگی دینا، 50 هزار سال معطلی در قیامت به همراه دارد؟
معصوم علیه السلام فرمود؛ بهشت با تمام وسعت و عظمتش پاداش بدن ما است. پس پاداش روح و پاداش خودمان چیست؟
در مناجات خمسه عشر، مناجات المریدین امام سجاد علیه السلام به خداوند عرض می‌کند؛ «یا جنتی و نعیمی ، یا دنیای و آخرتی»؛ای بهشت من و ای نعمت من و ای دنیای من و ای آخرت من.
چه‌قدر خوب است که ما در طول عمر یک بار این جمله را در دعا صادقانه بگوییم که خدایا بهشت من تویی، دنیای من تویی و همه چیز من تویی.
امام فرمودند: در دعای «ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه؛ خدایا در دنیا و آخرت به من نیکی عطا کن» حسنه، خود خداست. یعنی من در دنیا و در آخرت جز خدا را طلب نکنم . چون او تنها حقیقت انسان است و  بازگشت تمامی انسان ها به سوی اوست "انا لله و انا الیه راجعون " ما از خدائیم و به سوی او بر میگردیم.





:: برچسب‌ها: انسان شناسی
نویسنده : سرباز
تاریخ : جمعه 90/11/28
زمان : 9:37 صبح
اهمیت شناخت انسان
نظرات ()

امیرالمؤمنین علیه السلام شناخت نفس را شناخت کل شیء (همه چیز)و جهل به نفس را جهل به کل شیء می‌داند. یعنی نفس به‌قدری عظمت دارد که معادل کل شیء است و با کل شیء ارتباط دارد. نظام خلقت یک نظام ریاضی است. باید دقت کنیم که عالم خلقتی نبوده که انسان در آن به‌وجود بیاید. بلکه اول حقیقت انسانیت خلق شده بعد سایر عوالم وجود از حقیقت انسانی برای او به وجود آمده است.

طبق گزاره‌های دینی ما اساساً هدف خلقت ما و هدف غایی، معرفت است. ما هیچ چیز از این دنیا که در نظام ابدی به دردمان می‌خورد نمی‌بریم مگر معرفت. همه عبادت‌هایمان برای یقین است. من کیستم که «الله» با من شناخته می‌شود؟ وقتی من خودم را بشناسم عصمت را می‌شناسم . انبیاء را می‌شناسم.

من که هستم که یک قیامت 50 هزار ساله دارم؟ این نفس چیست که 60 سال زندگی‌ دنیایی او معادل یک قیامت 50 هزار ساله است؟




نویسنده : سرباز
تاریخ : چهارشنبه 90/11/12
زمان : 6:57 عصر




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.









بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 27019